FAQ





Hosting


Comment héberger plusieurs sites web sur un même hébergement mutualisé ?

Pour les utilisateurs experts, vous pouvez héberger plusieurs sites internet sur le même hébergement mutualisé. Pour cela, vous devez attacher un autre nom de domaine ou attacher un sous domaine à cet hébrgement. La procédure pour attacher ou détacher un domaine est expliquée dans ce guide Comment attacher un domaine ou un sous-domaine à mon hébergement web





Comment créer un site web ?

Vous avez choisi OVH car vous avez besoin de créer votre site très rapidement sans connaissance technique sur la création de sites, le HTML etc. Vous pouvez pour cela créez votre site à l'aide d'outils célèbres et reconnus tels que Wordpress, Joomla!, Prestashop, Drupal.

L'installation se fait en un clic sans que vous ayez besoin de répondre aux fastidieux formulaires habituellement nécessaires. Vous pourrez ainsi vous concentrer sur le contenu de votre site et le lancer plus rapidement sur Internet. Vous pouvez pour cela vous rendre sur ce guide :
Guide d'installation de module





Comment publier mon site internet sur mon hébergement ?

Afin de mettre en ligne votre site internet, certaines étapes sont nécessaires, vous pourrez retrouver sur ce guides
Umístění webu online



Comment se connecter sur mon hébergement en FTP ?

Afin de vous connecter en FTP, vous pouvez utiliser un logiciel gratuit tel que Filezilla, vous pourrez pour cela vous aider de ce guide
Guide de connexion FTP sur un hébergement Web





Comment modifier mon mot de passe FTP ?

Pour modifier le mot de passe de votre hébergement, vous devez vous rendre dans votre espace client et cliquer sur le nom de votre hébergement dans la colonne de gauche.

Il faudra ensuite vous rendre dans l'onglet "FTP - SSH", la liste des utilisateurs FTP sera affichée. Il vous suffira de cliquer sur la petite roue dentée à droite de votre login puis sur "Changer le mot de passe".

La modification sera effective sous quelques minutes.





Que faire en cas de problème FTP ?

En cas de problème sur votre hébergement en FTP, veuillez consulter ce guide :

Problèmes FTP récurrents



Co znamená tato chyba?

404 K této chybě dochází v případech, když se snažíte zobrazit stránku, která na serveru neexistuje.
URL může být také zadáno špatně, což opět povede k neexistující stránce.
403 Tato chyba se vztahuje k právům souborů (CHMOD).
Uživatel nemá dostatečná práva pro zobrazení požadované stránky. Tato práva mohou být změněna administrátory OVH v případě, že jsou stránky hacknuty, nebo po změně práv zákazníkem.
500 Chyba 500 může být způsobena:
  • Soubor .htaccess nemá správné nastavení nebo obsah
  • Práva souboru nejsou správně nastavena
  • Skript, který shodí našeho Okillerd robota. Například když se spouštějí příliš dlouhé soubory, nebo neautorizované příkazy
Adresa nebyla nalezena Ujistěte se, že Vaše internetové připojení je aktivní. Pamatujte, že je potřeba vyčistit cache paměť prohlížeče a ubezpečit se, že Vám v připojení nebrání nastavení Vašeho firewallu.

Tato chyba může být způsobena špatným nastavením DNS, nebo použitím doménového jména, které neexistuje.
Chyba při připojení k databázi Tato chyba se vztahuje k připojení k databázi
Může jít o důsledek špatně nastaveného souboru, který nemá správné zadané informace pro připojení k databázi.
Také může nastat náhodně, jestliže dojde k příliš mnoha současným pokusům o připojení do databáze.
Site non installé En cas d'erreur "Site non installé", veuillez vous aider de ce guide :

Erreur site non installé





Publikoval jsem své stránky, ale zobrazuje se mi na nich stále hlášení "Site under construction"

Při instalování hostingového systému OVH nastaví dočasnou stránku, nežli dojde ke zprovoznění té Vaší. Jestliže nahrajete do adresáře "www" vlastní soubory bez vymazání těch původních, zobrazí se Vám toto upozornění na rozpracované stránky.

Abyste to opravili, musíte vymazat či přejmenovat soubor "index.html" na Vašem hostingovém systému. Samotné přejmenování pro Vás může být zajímavé v případě, že byste v budoucnu potřebovali stránky na nějakou dobu "pozastavit".

Ostatní zajímavé informace : Vaše webové stránky musí být umístěny v adresáři "www", aby správně fungovali.





Comment voir les statistiques de mon site?

Přístup ke statistikám Vašich stránek je zahrnut v hostingu. Pro využití této služby si nemusíte objednávat nic navíc.

Quelques jours après l’activation de votre hébergement, vous aurez accès à vos statistiques et pourrez commencer à suivre votre site, vous pouvez vous aider de ce guide pour cela

Consulter les statistiques et les logs de mon site.





Jak mohu zdarma aktivovat startovací nabídku Start 10M?

Přes objednávkový proces domény si můžete objednat webhosting zdarma. Ten zahrnuje 10 MB prostoru a jeden upravitelný e-mailový účet o velikosti 5 GB.

Tuto službu musíte aktivovat přes Zákaznický prostor. Zvolte si odpovídající doménu.
Choisissez ensuite "Start 10M" puis cliquez sur "Suivant"

Attention : si votre domaine pointe déjà sur un site spécifique, il est recommandé de ne réaliser aucun changement sur la zone DNS. Poté budete muset několik minut vyčkat, nežli bude služba nainstalována a Vy od nás obdržíte FTP přístup a budete si moci upravit e-mailový účet.





Nemohu nalézt přístupové informace do své databáze

Lors de l'installation de votre offre d'hébergement, la base de données incluse n'est pas automatiquement installée sur l'offre.
Vous ne recevez donc pas automatiquement ces informations par e-mail.
Vous devrez dans un premier temps créer votre base de données.

Connectez-vous à votre espace client, sélectionnez le nom de l'hébergement concerné. Rendez-vous dans "Base de données" puis sur "Créer une base de données".

Sélectionnez "MySQL" et la taille de base que vous disposez avec votre offre. Renseignez les informations demandées puis cliquez sur "Valider" pour terminer la création de la base de données.

Vous recevez par e-mail, quelques minutes après, les informations relatives à votre base de données.
Si votre base de données est déjà créée, vous pourrez modifier le mot de passe de votre base de données dans "Base de données" en cliquant sur la petite roue dentée à droite de votre base de données, puis sur "Changer le mot de passe". Attention : il faudra dans ce cas modifier le mot de passe de votre base également dans le fichier de configuration de votre site.







Doména


Jak mohu změnit vlastníka domény?

Každá doménová koncovka má svůj vlastní postup pro změnu vlastníka.

Pro domény .fr, .be, .eu a .reje potřeba postupovat podle postupu uvedeného zde:


Následující příručka vysvětluje jak změnit vlastníka domén s koncovkou .com, .net, .org, .info, .biz :


Pro více informací o změně vlastníka domény si můžete zobrazit technické detaily jednotlivých domén, které jsou dostupné zde:


Zvolte koncovku domény ze seznamu na levé straně a klikněte na "Technické údaje" vpravo nahoře.



Jak mohu převést doménu k OVH?

Tyto příručky Vám vysvětlí jak převádět domény:





Jak přesměruji svoji doménu?

Existuje mnoho různých možností jak přesměrovat doménu.
Tato příručka Vám pomůže: Vytvoření webového přesměrování.





E-mail


Jak mohu přidat e-mailový účet?

Potřebujete pomoct s přidání e-mailového účtu? Podívejte se na následující příručku:





Jak vytvořím e-mailovou adresu, když mi v tom brání hlášení o chybě?

Tento problém může nastat v několika případech:

  • Použili jste již všechny e-mailové účty, který jsou zahrnuty ve webhostingovém balíčku
  • Nemáte e-mailovou službu, nebo žádné přiřazené e-mailové účty
  • Tato akce nemůže být provedena z fakturačního kontaktu. Ujistěte se, že používáte technický či administrační NIC-Handle služby.

Pro opravení této situace musíte objednat službu, která Vám umožní odblokovat vytvoření e-mailového účtu, nebo se přihlásit znovu se správným uživatelským identifikátorem.



Jak mohu posílat a zobrazovat zprávy pomocí Roundcube?

Potřebujete pomoci s posíláním e-mailů? Následující příručka Vám pomůže při používání Roundcube.





Jak vytvořím e-mailové přesměrování?

Chcete vytvořit přesměrování e-mailové adresy na jinou?
Tato příručka Vám pomůže nastavit tento typ přesměrování:





Jak nastavím či vymažu automatickou odpověď?

Chcete si vytvořit automatickou odpověď pro Vaše e-mailové adresy?
Tato příručka Vám pomůže:





Jak nastavím e-mailovou adresu na mém e-mailovém klientovi?

Pro nastavení e-mailu na různé e-mailové klienty bylo vytvořeno několik příruček.

Podívejte se na naše příručky přes odkaz:





Jak mohu překročit limit 5 GB u e-mailové služby?

Aktuálně neexistuje žádná služba, která by umožňovala překročit hranici 5 GB na e-mailový účet.

Můžete buďto:

  • změnit pravidla správy e-mailů a neukládat vše na server
  • Můžete přejít na službu Exchange, která Vám poskytne 50 GB na profesionálním e-mailovém řešení.

Pro více informací jděte na tento odkaz služby Exchange 2013.



Co znamená tato chyba?

553 sorry, that domain isn't allowed to be relayed thru this MTA (#5.7.1) Tato chyba znamená, že na e-mailovém klientovi není povolena SMTP autentizace.
Abyste toto opravili, povolte autentizaci pro odchozí mail server. Pro přihlášení použijte celou e-mailovou adresu jako login a heslo, které jste si pro schránku nastavili.




Jak vyřešit hromadné posílání personalizovaných e-mailů a jejich vyhodnocování?

Služby nabídky Vám umožní posílat desítky nebo dokonce stovky e-mailů, současně však podléhá určitým omezením sdílené platformy, jako je například celkový počet e-mailů za hodinu.

Nástroj mailing list EzlML, který je součástí, povoluje vytváření skupin příjemců několika tisíc kontaktů, ale neumí mnoho úprav a neobsahuje integrované monitorování.







Zákaznický účet


Jak změním kontakty u mé služby?

Tyto dvě příručky Vám pomůžou spravovat kontakty pro Vaše služby:





Jak změním informace v mém zákaznickém účtu?

Pro změnu informací na Vašem účtu jděte do svého Zákaznického prostoru.
Do sekce Správa >> Moje parametry >>

Vous pouvez alors éditer les informations de votre compte client.





Jak získám heslo k mému zákaznickému účtu?

Il vous est possible de générer un nouveau mot de passe pour votre compte client OVH. Pour cela rendez vous sur la page de connexion puis cliquez sur "Mot de passe oublié ?", il faudra ensuite y renseigner votre référence client ("Nic Handle") et cliquez sur "Envoyer".



Proč se mi zobrazuje chybové hlášení když se snažím změnit zem v mých "Osobních údajích"?

Zemi nelze změnit z Manažeru. Pro provedení změny je potřeba:

  • nejdříve aktualizovat poštovní informace
  • poslat e-mail na podporu včetně dokumentů, které potvrzují novou adresu a psanou žádost o změnu.

Na základě těchto informací Vám změníme informace ve Vašem zákaznickém účtu.
Avšak budete stále svázáni se zákaznickou podporou země, ve které jste si službu zakoupili a kde jste uzavřeli smlouvu.





Jiné


Jestliže nemáme doménu u OVH, mohu si pro ni i tak objednat e-mailovou či hostingovou službu?

Jistě. Musíte však správně nastavit svoji doménu tak, aby směřovala na služby u OVH a tím i správně fungovala.

Pro e-mailovou službu :

Zvolte si jednu z následujících nastavení pro e-mailovou službu:

  • mx0.ovh.net - bez ochrany
  • mx1.ovh.net a mx2.ovh.net - jednoduchý anti-spam s různými prioritami
  • mx3.ovh.net a mx4.ovh.net - anti-spam + antivirus s různými prioritami
  • redirect.ovh.net - umožňuje přesměrovat Vaše e-maily na jinou adresu (neumožňuje správu POP účtů na doméně. Při tomto nastavení musí být použity DNS servery OVH).

Poté ji přesměrujte k současnému poskytovateli, abyste ji změnili ve své aktuální DNS zóně.

Pro hostingovou službu :

  • Získání IP adresy webhostingového systému.

Abyste mohli změnit nastavení DNS zóny Vaší doménu u současného poskytovatele musíte nejprve získat IP adresu. Pro to použijte následující příručku:


Zobrazit "Načítání IP adres mého hostingového systému" a sekci "Tabulka shrnutí IP a clusterů"





Obecné FAQ


Co je webhosting?

Webhosting, také známý jako internetový hosting nebo sdílený hosting, je služba, která spočívá v diskovém prostoru, kam můžete umístit své stránky. Ty jsou poté neustále dostupné pro uživatele z Internetu.

Webhostingový systém běží na běžné architektuře, která je spravována poskytovatelem hostingových služeb. To znamená, že veškerá zodpovědnost za chod služby je na poskytovateli.



Co je doména?

Doména obecně odpovídá adrese webové prezentace. Domain Name System neboli DNS umožňuje dotazy na doménu přeložit na IP adresu konkrétního serveru, kde se nachází služba (web, e-mail, atd.).

Jsou zde takzvané generické domény (.com, .net, .org...), které nejsou přiřazeny do žádné zóny, a pak geografické domény (.cz, .fr, .eu...). Pozn: Brzy bude uvolněno nových zhruba 700 domén: .web, .uk, .shop, .londol, .sex, atd.



Jaký je rozdíl mezi webhostingem, dedikovaným serverem a službou cloud?

Webhosting znamená, že se zákazník nemusí starat o platformu (nebo architekturu), na které jsou webové stránky umístěny. Protože jde o sdílenou platformu, nástroje pro správu jsou taktéž sdílené, což znamená, že je služba vhodná pro nováčky a správa je snadná, protože bylo vše navrženo pro používání širokou veřejností.

Dedikované servery zahrnují i správu serveru, což na jednu stranu přináší více svobody, co se týče zdrojů a nastavení, ale na druhou stranu to znamená větší nároky na administrátora serverů co se týče nastavení a jejich dopadů na hostované webové projekty.

Cloud je založen na principu virtualizované platformy a/nebo zdrojů přiřazených Vašim stránkám. To poskytuje navýšení flexibility co se týče Vašeho nastavení, které je obecně upravené podle Vašich požadavků při virtualizaci. Funkce pro správu a upravování jsou velmi rozdílné od těch na dedikovaných serverech a díky tomu jsou více sofistikovanější.



Proč bych měl zvolit webhostingové služby od OVH?

Od roku 1999 se naše týmy odborníků starají o nastavení a chod Vašich webových projektů. 18 milionů aplikací a 150 000 hostovaných serverů v našich datacentrech z nás dělá evropskou jedničku a světovou trojku mezi poskytovateli hostingu.

Vytváříme webová řešení, která nabízejí velkou svobodu v konfiguraci. Modul Vám umožní například vytvořit e-shop nebo blog, a správa všech služeb se provádí jednoduše ze Zákaznického prostoru.

Naše globální vysoce zabezpečená síť z optického vlákna doplňuje poskytování bezproblémových služeb internetového hostingu, čehož výsledkem je, že máme aktuálně více jak 700 000 zákazníků ve Francii a 16 našich pobočkách, kteří nám tím projevují svoji důvěru.



Pro koho jsou určeny webhostingové služby?

Webhostingovému řešení dávají obecně přednost zákazníci hledající jednoduchou administraci pro vytvoření profesionálních webových stránek, osobního blogu nebo chtějí umístit více stránek na internet, a nechtějí se zabývat hostingovou platformou. To vše na rozdíl od uživatelů, kteří chtějí experimentovat a proto se orientují spíše na dedikované servery, které mají pod absolutní kontrolou.

Webhostingy odpovídají na širokou paletu požadavků a dokáží umístit velký počet webů. Pokrývají široké spektrum profilů od soukromé osoby po velkou společnost.



Jak si mohu vytvořit stránky?

Webová stránka může být vytvořena ještě před objednáním webhostingového balíčku. Například pomocí website builderu, nebo přes specializované webové agentury. Webovou stránku si pak již jen snadno umístíte na aktivní hostingový systém.

Je možné rychle vytvořit web přímo z webhostingu, buď s pomocí programátorských nástrojů, nebo s využitím námi poskytovaných modulů, např. publikačních systémů webová řešení s instalací na 1 kliknutí na našich hostingových systémech.



Mohu na své webhostingové službě hostovat obsah pro dospělé?

Obsah pro dospělé může být hostován tak dlouho, dokud není v rozporu s platnými zákony. Avšak je nutno používat pro tento typ služeb webhostingu PERFORMANCE.

Navíc jsou naši zákazníci obeznámeni s podmínkami a povinnostmi používání našich služeb v rámci povinného souhlasu se smlouvami při vytváření objednávek.



Jaké hostingové služby mají omezení týkající se počtu webových stránek, nebo hostovaných domén?

Na službách Personal a Pro můžete hostovat až 1 000 domén a na službě z řady Performance nejsou omezení žádná.

Co se týče webových stránek, tak těch můžete vytvářet a hostovat kolik chcete (v rámci omezení uvedených ve smlouvě u Vaší služby). Doporučený maximální počet stránek, který na našich stránkách naleznete, je pouhé doporučení, které se vztahuje ke zdrojům u každé služby.





Technické FAQ


Čemu odpovídají alokované zdroje u každé služby?

Výkon hostingového systému může být definován jednoduše pomocí procesoru a RAM stroje (serveru), který slouží jako platforma.

Na službách sdíleného hostingu jsou veškeré tyto zdroje sdílené bez ohledu na prioritu. Na našich webhostingových službách se používá různá priorita u webhostingu Personal a Professional. Na službě Performance využíváte navíc výhody zdrojům garancí a přizpůsobitelnosti.



Jak mohu zjistit kolik zdrojů používá můj webhostingový systém?

Brzy vytvoříme monitorovací nástroj, který bude dostupný ze Zákaznického prostoru pro sledování spotřebovaných zdrojů Vaším hostingovým systémem. Díky tomu bude vždy vědět, zda Vaše plány odpovídají Vašim požadavkům.



Mohu nahradit doménu, která je přiřazena k mé webhostingové službě?

Na svůj webhostingový systém si můžete přidat další domény a spravovat každou z nich odděleně, ale pouze hlavní doména přiřazená k webhostingu může využívat exklusivních služeb nabízených v rámci webhostingového balíčku jako jsou například e-mailové služby. Tato doména je nazývána jako "hlavní doména" na webhostingu.

Tyto rozdíly mezi doménami budou později odebrány a každá doména spjatá s webhostingovým balíčkem bude moci využívat exklusivních výhod (e-mailové účty). Pro zatím platí, že pokud chcete použít jinou, nežli hlavní doménu pro exklusivní služby, je potřeba provést změnu hlavní domény.



Mohu sdílet e-mailové účty zahrnuté ve webhostingovém balíčku mezi více doménami?

Toto zatím neumožňujeme. Pouze "hlavní doména" na webhostingu může v současnosti používat zahrnuté služby.

Tyto rozdíly mezi doménami budou později odebrány a každá doména spjatá s webhostingovým balíčkem bude moci využívat exklusivních výhod (e-mailové účty). Pro zatím platí, že pokud chcete použít jinou, nežli hlavní doménu pro exklusivní služby, je potřeba provést změnu hlavní domény.



Jaká jsou omezení pro posílání e-mailů?

Pro e-maily posílané přes SMTP ns0/ssl0 je nastaven limit na 200 e-mailů/hodinu na e-mailový účet a 300 e-mailů/hodinu na IP. Můžete namísto toho použít jiný SMTP a/nebo EzlML mailing list nástroj zahrnutý ve Vaší e-mailové službě.

PHP e-maily (posílané pomocí funkce ze stránek) nejsou omezeny počtem, ale dojde zde k blokování v případě, že dojde k příliš mnoha chybám (chyby je potřeba opravit a odesílání znovu odblokovat z Vašeho Zákaznického prostoru).

Jestliže hledáte řešení pro posílání hromadných a/nebo obchodních e-mailů pomocí nástroje pro správu e-mailů a statistik, podívejte se prosím na řešení našeho partnera Mailjet



Mohu mít vyhrazenou IP adresu?

Ne, ale máte přístup k velkému počtu geolokalizovaných IP adres z různých zemí, ve kterých má OVH své "webové body přítomnosti". Volba těchto IP adres je zdarma a můžete kdykoli zdarma přejít z jedné IP na jinou pomocí Zákaznického prostoru.



Jaká jsou pravidla GeoCache CDN?

Aby to bylo ještě jednodušší, data spravovaná CDN jsou vybírána a spravována automaticky, což znamená, že všechny statické prvky (jako obrázky, videa) jsou ve výchozím stavu umístěny do paměti cache.

Prvek je poprvé načten do paměti cache na PoP, v době, když je PoP nejblíže uživateli, který si prvek vyžádal.

Maximální velikost souboru k načtení do paměti cache je 100 MB na evropských cache a 20 MB na ostatních (pracuje se na navýšení). Frekvence automatického obnovení prvků v paměti cache (TTL), mimo ručně provedené aktualizace, je 60 minut v Evropě a 10 minut na ostatních PoP.



Jak spravovat GeoCache CDN?

Možnost zahrnuté GeoCache CDN lze aktivovat a deaktivovat, stejně tak jako lze vyprázdnit cache v přístupových bodech PoP. Vše lze snadno zařídit z Manažeru. Pro více informací o používání služby GeoCache CDN se obraťte sem: průvodce.



Je služba DNSSEC zahrnuta v ceně domény?

Ano. DNSSEC je nabízena zdarma k jakékoli doméně, která je kompatibilní s touto službou. Možnost může být povolena/zakázána přes Zákaznický prostor OVH.





FAQ Objednávka/Placení


Je možné objednat/spravovat hostingovou službu bez domény?

Objednávkový proces přes webovou stránku neumožňuje objednání hostingové služby bez uvedení domény. Můžete však přidat hostingový systém k doméně, která je uvedena v Zákaznickém prostoru OVH a to ať je doména registrována u OVH, nebo není. V druhém případě si můžete vytvořit DNS zónu u domény, která je u jiného poskytovatele, nebo vůbec neexistuje.

Tato doména bude použita, jestliže existuje. Jestliže neexistuje, půjde jednoduše o referenci, která bude nasměrována na hostingový systém. Při expiraci domény a webhostingu budete mít možnost nezávisle jedno či druhé obnovit.



Je změna služby automatická a/nebo povinná?

Je jen na zákazníkovi, aby si objednal ze svého Zákaznického prostoru migraci služby. Systém se postará o samotnou změnu služby, webových stránek a veškerých dat. Vše přitom zůstane dostupné.



Mohu změnit službu pouze na několik dní a poté se vrátit zpět na starou službu?

Prozatím ne, ale přemýšlíme, že budeme umožňovat i tento typ migrace.



Jak probíhá obnovení mé webhostingové služby?

Když se blíží datum expirace některé Vaší služby, je Vám automaticky odeslán e-mail, který Vás na to upozorní měsíc dopředu, v době expirace a také po samotné expiraci služby. Tyto e-maily obsahují seznam produktů, kterých se brzká expirace týká a odkaz, kterým můžete vytvořit objednávku na jejich prodloužení.

Také je možné provést tuto operaci přímo z našich stránek,uvedením názvu produktu, který si přejete obnovit.

Také naleznete seznam služeb, které budou brzy expirovat, v OVH Manažeru v sekci Správa >> Mé služby. Na stejném miśtě je můžete i obnovit.



Co se stane s doménou, která je zahrnuta v balíčku webhostingu po 1 roce?

Doména nabízená zdarma na 1 rok k balíčku webhostingu OVH expiruje přesně rok po svém vytvoření. Jestliže si tuto doménu chcete ponechat, můžete ji obnovit za běžnou cenu uvedenou na našich stránkách. Stejná možnost platí i pro službu Anycast DNS, která je spjatá s Vaší doménou a kterou je také možné obnovit (za 28 Kč bez DPH/rok).

Jestliže Vaše doména nebude obnovena, nebudete ji moci již používat (pro webové stránky, ani pro e-mailové účty) a bude vymazána. Můžete si ji však obnovit odděleně od webhostingového balíčku, který zůstane aktivní (dostupný například přes jinou doménou, kterou s ním svážete).



Mohu služby Anycast DNS a CDN přesta používat?

I když je služba DNS Anycast v ceně na jeden rok spolu s doménou dle Vašeho výběru, lze tuto službu zrušit.

Služba GeoCache CDN je ve výchozím stavu zahrnuta automaticky, leda že byste si chtěli objednat a používat privátní certifikát SSL, se kterým není kompatibilní.