Často kladené dotazy, možnosti a definice

Obecné dotazy

Co je to VPS a k čemu se používá?

VPS je virtuální privátní server, určený pro hostování webových stránek (e-komerce, digitální obsah, média apod.) a/nebo webových aplikací (portály, extranet, řešení pro týmovou práci, wiki, CRM software apod.). Na rozdíl od webhostingu jsou data izolována na jednom virtuálním stroji se 100% dedikovanými výpočetními zdroji.

Jelikož kombinuje spolehlivost s vysokým výkonem dedikovaného prostředí, představuje VPS ideální kompromis mezi webhostingem a fyzickými servery. Mezi hlavní výhody VPS patří široká škála administračních možností a absence starostí spojených se správou fyzického hardwaru.

Kdo může VPS použít?

Správa VPS vyžaduje alespoň základní znalosti na poli serverové administrace. Tyto znalosti jsou vyžadovány zejména pro administraci operačního systému (Linux, Windows) a konfiguraci aplikací.

Pokud se poohlížíte po VPS, ale nedisponujete potřebnými technickými znalostmi pro správu vlastního serveru, doporučujeme Vám oslovit některého z našich partnerů.

Pokud hledáte řešení s garantovanými zdroji, ale nevíte si rady se správou svého vlastního serveru, doporučujeme Vám některý z našich webhostingových balíčků Performance.

K čemu slouží ovládací panely pro správu webhostingu, jako např. Plesk či cPanel?

Plesk a cPanel jsou ovládací panely pro správu serveru pro Vaše webové projekty.

Nabízejí přehledné rozhraní, umožňující zjednodušenou správu většího počtu webových stránek a služeb asociovaných se serverem, a to bez nutnosti jakýchkoli technických znalostí. Tyto aplikace rovněž automatizují administrační procesy.

Při objednávce OVH VPS našim zákazníkům nabízíme možnost zakoupení licencí pro tyto ovládací panely. V rámci nabídky VPS Cloud zároveň nabízíme i licence Odin Plesk pro 10 domén.

Jak se rozhodnout mezi VPS a webhostingovým řešením?

VPS je dalším logickým krokem při přechodu z webhostingového řešení.

VPS nabízí velké množství funkcí, včetně root přístupu, přístupu k softwarovému webovému serveru Apache, PHP.ini (úprava PHP proměnných) a mnoha dalších. Na své VPS si rovněž můžete nainstalovat SSL certifikát a jakýkoli software. S VPS se Vám zkrátka otevírá široké spektrum administračních možností, bez starostí vyplývajících ze správy fyzického serveru.

Mějte prosím na paměti, že v případě objednávky VPS je vždy zapotřebí zvolit takovou konfiguraci, která co možná nejlépe odpovídá nárokům Vaší aplikace. Společně s tím, jak se nároky Vaší aplikace v průběhu času vyvíjí, je potřeba svou konfiguraci pravidelně upgradovat.

Jak si vybrat VPS?

Jaké jsou výhody VPS ve srovnání s dedikovaným serverem?

Severy VPS jsou přizpůsobeny k hostování většiny druhů online obsahu, pro středně velké projekty.

Dedikované servery doporučujeme v případě, že chcete mít plnou kontrolu nad svým hardwarem, budovat řešení s komplexní architekturou, vytvářet infrastrukturu s privátní sítí nebo nasazovat komplexní ne-webová řešení.

Pokud vyvíjíte rychle rostoucí webové projekty a potřebujete více komplexní a flexibilní infrastrukturu, sáhněte raději po VPS. V případě potřeby můžete kdykoli přejít na dedikovaný server nebo instance OVH Public Cloud.

Jak dlouho trvá aktivace VPS?

Po uhrazení objednávky může trvat několik minut, než bude server dostupný.
Čekání se může prodloužit v případě, že Vámi zadané platební údaje budou muset být ověřeny manuálně v rámci naší politiky zaměřené proti podvodům.

Je součástí nabídky VPS i doména či e-mailová služba?

Nikoli. Tyto služby však můžete kdykoli přidat prostřednictvím Zákaznického prostoru OVH.

Jaké systémové distribuce jsou s VPS kompatibilní?

Seznam všech kompatibilních distribucí naleznete na našich webových stránkách. Tento seznam je aktualizován v reálném čase.

Jaký je rozdíl mezi VPS a řešením Public Cloud?

V rámci nabídky VPS získáte server za tu nejdostupnější cenu na trhu. Toto řešení je šité na míru nekritickým aplikacím, nenáročným na výpočetní zdroje. Fyzické zdroje serveru, na němž je Vaše VPS virtualizováno, jsou sdíleny s dalšími VPS.

Pokud potřebujete garantované zdroje nebo chcete vybudovat infrastrukturu o větším počtu serverů, mohlo by Vám spíše než VPS lépe vyhovovat řešení Public Cloud. Na rozdíl od VPS navíc řešení Public Cloud zahrnuje i službu vRack.

Mám si vybrat spíše VPS nebo webhosting Plesk?

S webhostingovým balíčkem Plesk získáte server, na němž je platforma Plesk již předinstalována. Toto řešení můžete následně používat pro správu svých webových stránek, nedisponujete však administrátorskými právy k danému serveru.
V rámci nabídky VPS získáte svůj vlastní virtuální server, s nímž můžete libovolně nakládat dle vlastního uvážení. Jakožto administrátor serveru můžete server používat k jakýmkoli účelům.

Jak se přihlásit ke svému VPS?

V závislosti na systémové distribuci existuje několik metod pro přihlášení k VPS.
Seznamte se s našimi příručkami na na této adrese.

Jak migrovat obsah z webhostingu na VPS?

Za migraci dat a přesměrování domén na VPS nese plnou zodpovědnost zákazník.
V případě potřeby se obraťte na naši příručku.

Jaký operační systém je na mém VPS nainstalován?

V rámci objednávkového procesu si můžete vybrat, zda má na Vašem VPS být nainstalován operační systém Linux či Windows. V případě zájmu můžete rovněž požádat o instalaci ovládacího panelu pro správu webhostingu nebo některého z dostupných redakčních systémů pro správu obsahu (např. WordPress).

Pokud si své rozhodnutí později rozmyslíte, můžete své VPS kdykoli přeinstalovat pomocí Zákaznického prostoru OVH. Mějte však na paměti, že při reinstalaci operačního systému dojde ke ztrátě veškerých dat uložených na Vašem serveru.

Jak na konfiguraci VPS?

Odpověď na tuto otázku zcela závisí na zvoleném operačním systému a druhu konfigurace, jež si přejete aplikovat.

Pro běžné úkony: prostřednictvím vzdálené plochy (Windows); prostřednictvím SSH (Linux); pomocí ovládacího panelu pro správu webových stránek (Plesk, cPanel); prostřednictvím dalších řešení nainstalovaných na serveru (například CMS).

Významné změny, jako například upgrade VPS, změna hesla, modifikace přístupových práv či přidání volitelných rozšíření, lze provést prostřednictvím OVH RESTful API nebo ze Zákaznického prostoru OVH.

Pro více informací se obraťte na VPS příručky.

Lze na jednom VPS hostovat vícero webových stránek?

Ano, na svém VPS můžete pomocí nástroje Virtual Host hostovat několik webových stránek. Za tímto účelem budete muset vytvořit několik adresářů, a ty následně přidělit k jednotlivým webovým stránkám.

Pro zjednodušení tohoto procesu silně doporučujeme nainstalovat ovládací panel pro správu multisite. Pokud se navíc rozhodnete pro nabídku VPS Cloud, získáte bezplatnou licenci Plesk Panel pro hosting až 10 webových stránek na jednom virtuálním serveru.

Je mé VPS zálohované?

Společnost OVH může čas od času replikovat Vaše data jakožto součást našich interních procesů (např. údržba). Tato skutečnost však neslouží jako záruka v případě ztráty dat. Za zálohování serveru nese plnou odpovědnost správce serveru, tedy zákazník.

Pro zálohování serveru můžete využít následující funkce: Snapshot (VPS SSD a VPS Cloud) nebo Automated backup (VPS Cloud).

Podpora OVH

Mám nárok na technickou asistenci pro správu softwaru na svém VPS?

Společnost OVH je poskytovatelem virtuálního serveru, který lze využít pro hosting dat, webových stránek či aplikací. Jako takový však nedisponuje jakýmikoli přístupovými právy k obsahu, který je na daném serveru nahrán.

Z toho důvodu Vám nemůžeme poskytnout technickou podporu pro správu softwaru na Vašem VPS.

Jaký druh asistence se správou VPS mohu od společnosti OVH očekávat?

Naše technická podpora je Vám k dispozici na telefonu či e-mailu (ticket vytvořený prostřednictvím Zákaznického prostoru OVH). Naši technici mohou zasáhnout v případě, že na Vašem serveru dojde k jakýmkoli hardwarovým poruchám, a do jisté míry i tehdy, potřebujete-li poradit s nastavením svého VPS. Naši technici Vám však nemohou pomoci s konfigurací softwaru.

Naše technická podpora je Vám k dispozici každý všední den od 09:00 do 17:30, na telefonním čísle +420 246 030 899.

Pro více informací přejděte na Komunitní fórum OVH. V případě potřeby se můžete obrátit na naše uživatelské příručky VPS nebo přejít do sekce VPS na OVH Fórum .

Kde naleznu instalační příručky VPS?

Veškeré uživatelské příručky VPS naleznete zde.

Právě jsem dokončil instalaci svého VPS. Proč jsou některé služby v Zákaznickém prostoru nedostupné?

K této situaci dochází zcela běžně, jelikož na některých operačních systémech nejsou určité služby (jako např. SMTP, HTTP, DNS apod.) předinstalované. Z toho důvodu je tyto služby zapotřebí nainstalovat a spustit manuálně.

Technické dotazy

Funkce

Je šířka pásma, přidělená k mému VPS, garantovaná?

Šířka pásma uvedená na stránkách produktu je garantovaná. Jedná se o minimální šířku pásma přidělenou k Vaší službě.

Je VPS kompatibilní se službou vRack?

Žádné VPS z naší nabídky není v současné době se službou vRack kompatibilní. Pokud si přejete používat službu vRack, mohla by Vás zaujmout nabídka instancí Public Cloud.

Jak změním root heslo svého VPS?

Postup pro změnu root hesla naleznete v našich příručkách. Přejděte prosím zde.

Je v rámci řady VPS 2016 dostupný režim WinPE?

Toto řešení není v současné době dostupné na žádném z našich VPS.

Jaká verze PHP/MySQL je nainstalována na CSM distribucích?

Na CSM distribucích jsou vždy nainstalovány nejnovější verze PHP/MySQL, nabízené vydavateli jednotlivých redakčních systémů. Mezi vydáním nové verze a jejím zpřístupněním našim zákazníkům obecně existuje pouze malá časová rezerva (řádově se jedná o jednotky dní).

Naše týmy někdy zákazníkům nabízejí možnost testování nejnovějších verzí ještě před jejich oficiálním vydáním.

K čemu slouží režim OVH rescue?

V režimu OVH rescue lze provádět zásahy na Vašem VPS Cloud, a to zejména v případě zjištění závažných potíží či anomálií na systémovém disku.

Režim OVH rescue dovoluje nabootovat server v odlehčené verzi operačního systému, která se nenachází na Vašem lokálním disku. Díky tomu lze spustit veškeré opravy potřebné k uvedení serveru zpět do normálního stavu.

Upozornění: režim OVH rescue může být aktivován pouze technickou podporou OVH. Detailní informace naleznete zde.

Co je to KVM?

Díky konzoli KVM se můžete ke svému VPS připojit prostřednictvím zabezpečeného připojení přímo ze Zákaznického prostoru OVH. Toto řešení je ideální zejména tehdy, máte-li potíže s připojením k serveru běžným způsobem.

Jak aktivovat SSL certifikát?

Jakmile máte SSL certifikát pro své VPS objednaný, můžete ho aktivovat prostřednictvím úprav v konfiguraci Vaší webové služby. SSL certifikát lze získat také v rámci naší nabídky SSL Gateway.

Jak objednat SSL certifikát?

V rámci našeho řešení SSL Gateway poskytujeme DV SSL certifikáty Let’s Encrypt (výchozí) a EC Comodo (volitelně, od nabídky Advanced).

Jedná se o jednoduché a vysoce zabezpečené řešení SSL Gateway , jehož nasazení netrvá více než několik minut. O konfiguraci a pravidelné obnovování certifikátu se stará společnost OVH.

Jak změnit operační systém VPS?

Operační systém na svém VPS můžete kdykoli změnit prostřednictvím API či Zákaznického prostoru OVH. Tato funkce je zcela zdarma.
Pokud vlastníte VPS z řady VPS Cloud, máte kromě linuxových distribucí na výběr i z operačních systémů Windows (volitelně).

Upozornění: před reinstalací operačního systému si nezapomeňte zazálohovat svá data.

Jak nakonfigurovat DNS domény pro směrování na mé VPS?

Seznam DNS serverů své domény naleznete v Zákaznickém prostoru OVH.

Pokud používáte operační systém Linux, můžete konfiguraci DNS zóny provést pomocí příkazového řádku. V případě potřeby lze využít i grafické rozhraní.

Anti-DDoS

Co je to OVH Anti-DDoS a k čemu slouží?

OVH Anti-DDoS je systém ochrany proti DDoS (Distributed Denial of Service) útokům. Tyto útoky fungují na bázi přehlcení cílové služby nežádoucími požadavky z velkého množství infikovaných zařízení (botnet). Cílem útoku je službu zahltit tisíci požadavky za sekundu a v konečném důsledku znepřístupnit ostatním uživatelům.

V poslední době dochází k útokům typu DDoS čím dál tím častěji. OVH každý den odrazí více než 2 000 útoků směřovaných na naši síť.

OVH Anti-DDoS ochrana je zahrnuta v nabídce všech našich serverů. Nejedná se tedy o volitelné rozšíření.

Jak OVH Anti-DDoS ochrana funguje?

Anti-DDoS ochrana je založena na mitigačním systému, který provádí nepřetržitou analýzu připojení k naší síti. Jakmile tento systém zaznamená jakoukoli nesrovnalost (jako například příliš velký objem současných připojení z jednoho serveru), zablokuje nelegitimní traffic. Jedná se o vysoce účinný systém reaktivní mitigace.

Zálohy a úložiště

Na jakém principu funguje služba Automated Backup, zahrnutá v nabídce VPS Cloud?

Tuto službu lze využít pro naplánování automatických záloh Vašeho VPS Cloud (s výjimkou přídavných disků). Naplánované zálohy jsou ukládány denně a uchovávají se po dobu 14 dnů.

Vaše zálohy podléhají trojité replikaci a jsou exportovány na naši infrastrukturu. Tyto zálohy jsou Vám v případě potřeby obnovení Vašeho VPS Cloud kdykoli k dispozici.

Na jakém principu funguje služba Backup Storage, zahrnutá v nabídce VPS Cloud?

Jedná se o vyhrazený úložný prostor, oddělený od Vašeho VPS Cloud. Tento prostor můžete využít pro zálohování dat ze svého virtuálního serveru.
Backup Storage funguje na podobném principu, jako USB disk, který připojíte ke svému počítači a uložíte na něj kopii svých dat. Za konfiguraci systému pro automatickou či manuální zálohu dat je zodpovědný administrátor serveru neboli zákazník.
Ke službě se lze připojit prostřednictvím následujících protokolů: FTP, NFS nebo CIFS.

Na jakém principu funguje zálohování prostřednictvím snapshotů?

Snapshot je okamžité zachycení obrazu Vašeho VPS. Jeho účelem je možnost navrácení serveru do přesného stavu, v němž byl snapshot pořízen. Snapshot - na rozdíl od klasické datové zálohy - obsahuje i kompletní informace o serverové konfiguraci.

Snapshot můžete kdykoli vytvořit prostřednictvím Zákaznického prostoru OVH. Stejně tak snadno lze VPS ze snapshotu kdykoli obnovit.

Upozornění: obnovení VPS ze snapshotu má za následek vymazání daného snapshotu. Více informací naleznete zde.

Jaký je rozdíl mezi snapshoty a službou Automated Backup?

Zálohy ve službě Automated Backup jsou ukládány denně, uchovávají se po dobu 14 dnů a podléhají trojité replikaci.
Snapshot je oproti tomu vytvářen manuálně. Obnovení ze snapshotu má navíc za následek jeho vymazání.

Je možné snapshoty importovat a exportovat?

Tato funkce není v současné době dostupná. V případě dostatečného zájmu ze strany zákazníků bude implementována v pozdější fázi.

Potřebuji více diskového prostoru. Co mám dělat?

V takovém případě máte na výběr ze dvou možností:
  • Pokud to Vámi využívaná řada VPS dovoluje, přejděte na model s větším diskovým prostorem.
  • Objednejte si přídavný disk (k dispozici jsou přídavné disky s kapacitou 50 až 500 GB).
Detailní informace naleznete zde.

Je možné navýšit kapacitu přídavného disku?

Ne tak docela, jelikož přídavné disky disponují předem danou kapacitou. Pro získání většího diskového prostoru budete muset odstranit aktuálně používaný přídavný disk a následně si objednat nový s větší kapacitou.
Upozornění: společně s přídavným diskem budou odstraněna i veškerá data, která jsou na něm uložena. Před odstraněním přídavného disku se proto ujistěte, že máte svá data řádně zazálohovaná.

IP

K čemu slouží přídavné IP adresy?

Naše VPS jsou dodávány s IPv4 a IPv6 adresou. V případě potřeby si můžete dokoupit až 16 přídavných IPv4 adres.

Tyto geolokalizované IP adresy značně zlepší Váš SEO rating. Můžete je využít i pro přesměrování příchozího datového toku na jiný OVH server jako součást Vašeho DRP (Disaster Recovey Plan).

Jak funguje geolokalizace?

IP adresy jsou v prostředí internetu rozlišovány na základě státní příslušnosti. Tento aspekt je velmi důležitý zejména pro internetové vyhledávače, které na prvních příčkách výsledků vyhledávání vždy zobrazují webové stránky s IP adresou, shodující se s aktuální lokalitou uživatele, který vyhledávání zadal.

Rádi byste dosáhli vysokého SEO ratingu jak doma, tak i v zahraničí? V tom případě stačí ke své službě přidat geolokalizovanou IP adresu pro požadovanou zemi, a následně ji přesměrovat na své webové stránky.

Pro které země jsou geolokalizované IP adresy dostupné?

V současné době jsou geolokalizované IP adresy dostupné pro následující státy: Francie, Německo, Itálie, Španělsko, Spojené království, Polsko, Portugalsko, Irsko, Česká republika, Holandsko, Finsko, Litva a Belgie.

Na kolik přídavná IP adresa vyjde?

Cena začíná na 56 bez DPH za instalaci IP adresy (alokace a routing v rámci naší sítě). Následná údržba a měsíční obnovení IP adresy je zcela zdarma.

Právě jsem si objednal přídavnou IP adresu. Co mám dělat dál?

OVH se stará o routování přídavné adresy k Vašemu VPS. Konfiguraci IP adresy v rámci operačního systému (Linux nebo Windows) je však nutné provést manuálně.

Detailní informace naleznete zde.

Upgrade služby

Mohu své VPS upgradovat?

Výkon svého VPS můžete kdykoli navýšit prostřednictvím Zákaznického prostoru OVH nebo naší API.

Upozornění: VPS lze upgradovat vždy jen v rámci stejné produktové řady (např. VPS Cloud vždy jen na VPS Cloud), a to pouze směrem vzhůru. Jakákoli další migrace vyžaduje objednání nového VPS a manuální konfiguraci.

Je možné migrovat obsah z jednoho VPS na druhé?

V rámci upgradu VPS na vyšší model je Váš obsah migrován zcela automaticky. OVH garantuje, že Vaše služba zůstane v průběhu tohoto procesu dostupná.
Pokud máte VPS z řady Cloud, můžete si vybrat mezi navýšením velikosti diskové jednotky a vytvořením nové, přídavné jednotky. Veškeré potřebné informace od nás po upgradu VPS obdržíte do své e-mailové schránky.

Mohu migrovat své VPS Cloud na VPS RAM a naopak?

Nikoli. VPS lze upgradovat vždy jen v rámci stejné produktové řady (např. VPS Cloud vždy jen na VPS Cloud), a to pouze směrem vzhůru.

Mohu své VPS přetransformovat na instanci Public Cloud?

Taková funkce bohužel není v současné době dostupná.

Jak probíhá upgrade VPS?

Celý systém (OS, software, konfigurace) je uložen a Vy musíte jen vytvořit novou diskovou jednotku. Celá operace zabere pouze několik minut a je transparentní jak pro Vás, tak pro koncové uživatele.
Fakturace za upgradované VPS se zakládá na poměrném rozdílu mezi měsíční cenou starého a nového modelu, a to až do data expirace původní nabídky. Jakmile původní nabídka expiruje, bude Vám za Vaše nové VPS účtována standardní měsíční cena.

Mohu své VPS migrovat z jednoho datacentra OVH do druhého (např. z datacentra v Německu do datacentra v Polsku)?

Tato funkce je v současné době nedostupná. VPS nelze napříč datacentry migrovat ani kopírovat.

Můžete si však objednat nové VPS a svá data na něj přesunout manuálně. Mějte prosím na paměti, že v takovém případě bude Váš nový server disponovat odlišnými IP adresami.

Mohu navýšit diskový prostor svého VPS?

Ano, ke svému VPS můžete připojit prázdný diskový prostor. Mějte však na paměti, že v takovém případě je vždy nutné provést potřebné konfigurace v rámci operačního systému (Linux nebo Windows), který je na Vašem VPS nainstalován.

Detailní informace naleznete zde.

API

K čemu slouží VPS API?

Naše API RESTful VPS nachází své využití v kombinaci se Zákaznickým prostorem OVH. Můžete ji používat například pro restartování serveru, reinstalaci operačního systému, změnu kontaktů své služby, objednávky přídavných rozšíření, upgrady a široké spektrum dalších úkonů. Zároveň lze vytvářet skripty založené na této API.

Tarify a fakturace

Kolik VPS stojí?

To záleží především na úrovni výkonu a kritičnosti hostovaného prostředí. Naše ceny se pohybují od 83,72 bez DPH až po 810,51 bez DPH/měsíc. Svou službu můžete v závislosti na svých potřebách libovolně škálovat.

V případě serverů s operačním systémem Windows se ceny pohybují mezi 335,72 bez DPH a 1 513,19 bez DPH/měsíc a samozřejmě zahrnují i oficiální licenci Microsoft.

OVH účet

K čemu slouží Zákaznický prostor OVH?

Ze Zákaznického prostoru OVH můžete provádět komplexní správu svých služeb. Naleznete zde rovněž své fakturační údaje, kontaktní formuláře pro navázání kontaktu s technickou podporou a mnohé další užitečné funkce.
Mějte prosím na paměti, že Zákaznický prostor OVH Vám nedává plnou kontrolu nad Vaším VPS. Za tímto účelem se ke svému serveru musíte připojit napřímo, prostřednictvím SSH, vzdálené plochy či konzole KVM.

Podmínky služby

Kolik virtuálních privátních serverů je nainstalováno na jednom fyzickém serveru OVH?

V souladu s naším závazkem na zprostředkování garantovaných zdrojů si dáváme velmi záležet na tom, aby naše virtuální privátní servery byly neustále dostupné a online. Naše hostitelské servery jsou v závislosti na kapacitě a velikosti hostovaných řešení navrženy tak, aby na nich mohlo bez problémů běžet až několik stovek VPS.

Mohu na svém VPS hostovat obsah pro dospělé?

Na svém VPS můžete hostovat jakýkoli typ obsahu, pod podmínkou souladu s právním řádem země, v níž je Vaše VPS hostováno. Vždy se proto nejdříve pečlivě seznamte s legislativou země, v níž chcete svůj obsah hostovat.

Mohu své VPS sdílet?

Ano, jedno VPS může být využíváno hned několika osobami. V podobných případech však doporučujeme zvýšenou ostražitost, jelikož za způsob použití služby nesete plnou zodpovědnost Vy jakožto vlastník služby.

Co je to SLA?

SLA neboli Service Level Agreement je garance dostupnosti služby (nevztahuje se na plánované technické zásahy).

Naše virtuální privátní servery jsou vysoce stabilní a vynikají vysokou úrovní dostupnosti. Pokud si objednáte některé z našich VPS, zaručujeme Vám kontinuitu služby. V případě neschopnosti dodržení našeho závazku Vám vrátíme 5 % z měsíční ceny služby za každou hodinu její nedostupnosti, a to až do výše 100 % měsíční ceny.

Existují pravidla pro využívání VPS? Může v případě překročení zdrojového limitu dojít k odpojení VPS?

Své VPS můžete používat dle libosti a instalovat na něj jakýkoli software, a to v souladu s právním řádem státu, v němž je VPS hostováno, a omezeními uvedenými ve Všeobecných obchodních podmínkách společnosti OVH.

Disponujete přitom svými vlastními zdrojovými limity (CPU, RAM, pevný disk). Společnost OVH však může v souladu se Všeobecnými smluvními podmínkami VPS uvrhnout do karantény, pokud negativně ovlivňuje stabilitu infrastruktury. Tato procedura může být iniciována například nepřetržitým a intenzivním využitím CPU.

Kam se ukládají mé zálohy a replikace?

Vaše zálohy a replikace jsou vždy uloženy co nejblíže Vašemu VPS (v té samé zemi).

Pro toto pravidlo existuje jedna výjimka: virtuální privátní servery hostované v Polsku, jejichž zálohy a replikace jsou ukládány ve Francii.

Bezpečnost dat

Vytváří OVH zálohy mých dat?

Společnost OVH se s Vašimi daty nedostává do žádného kontaktu. V důsledku toho nemůžeme vytvářet zálohy Vašich dat. Pro zálohování svých dat využijte některou ze služeb Automated Backup, Backup Storage, Snapshot či jakýkoli jiný dostupný způsob.

Za případnou ztrátu dat způsobenou nedostatečným zálohováním neneseme žádnou zodpovědnost.

Kde jsou servery VPS hostovány? Kde jsou uložena má data?

Naše servery jsou hostovány výhradně v našich vlastních datacentrech. V rámci každé produktové řady máte na výběr z umístění v šesti různých datacentrech napříč několika kontinenty:
  • Evropa: Francie (Roubaix nebo Štrasburk), Německo (Frankfurt), Spojené království (Londýn), Polsko (Varšava);
  • Severní Amerika: Kanada (Beauharnois);
  • jihovýchodní Asie: Austrálie (Sydney) a Singapur.
Nabídka VPS bude již brzy dostupná také v Itálii a ve Španělsku.

Má technická podpora přístup k mým datům a konfiguracím?

Společnost OVH nemá za žádných okolností přístup k Vašim datům, samotnému serveru ani jeho konfiguraci.