Seznamte se s novým cloudem od OVH:

Public Cloud FAQ

FAQ

Obchodní otázky


Jaký je rozdíl mezi službami Public Cloud a Dedicated Cloud?

Public Cloud nabízí konstantní garantované zdroje na sdílených infrastrukturách s vysokým výkonem, fakturované dle využití (hodinově nebo měsíčně) tak, aby služba byla výhodná jak pro projekty se sporadickým využitím, tak pro projekty s proměnlivou aktivitou.

OVH Dedicated Cloud nabízí dedikované virtuální zdroje na plně dedikované infrastruktuře s jednou bezpečnostní vrstvou navíc. Služba může být použita k vytvoření hybridní cloudové architektury a přizpůsobena širokému spektru profesionálního použití.

Jaký je postup pro objednávku služby Public Cloud?

Všechno se odehrává v Zákaznickém prostoru, nemusíte nic řešit na našich stránkách. Pro přímou aktivaci serverů Public Cloud si vystačíte s uživatelským jménem a heslem. Faktura za využití přijde později.

Jaké jsou způsoby platby a fakturace za službu Public Cloud?

Můžete si vybrat způsob platby z těch, které jsou k dispozici na OVH.com: inkaso, platební karta, PayPal, převod. Preferovanou platební metodu si zvolíte v okamžiku aktivace své první instance. Postupně budeme přidávat další.

Vyúčtování spotřeby předchozího měsíce se provádí mezi 1. a 5. dnem v měsíci následujícím. Pokud se rozhodnete pro měsíční fakturaci, bude Vám naúčtována cena aktuálního měsíce plus všechny přídavné nezaplacené zdroje (instance, object storage) z měsíce minulého. Pokud na měsíční platbu přepnete v průběhu měsíce, bude fakturace provedena okamžitě za aktuální měsíc poměrným způsobem.
Instance Vám budou účtovány až do jejich smazání v Zákaznickém prostoru.

Jak optimalizovat fakturaci za servery Public Cloud?

Měsíční fakturace umožňuje optimalizaci nákladů; pokud jde o dlouhodobé projekty, můžete ušetřit 50 %, pokud zvolíte měsíční fakturaci - hned od začátku (vytvoření instance), i pokud na ni přejdete později.

Svoji spotřebu můžete sledovat přesněji pomocí odhadů, založených na předchozí spotřebě. Také máte možnost fakturace per projekt nebo per cluster serverů Public Cloud, takže se tím usnadňuje případná přefakturace v rámci Vašeho podnikání.

Platí se u služby Public Cloud za příchozí a odchozí šířku pásma?

Rozhodně ne, jak příchozí, tak odchozí šířka pásma jsou u služby Public Cloud zcela zdarma.

Jaké jsou výhody kreditu Cloud?

Kredit Cloud je k dispozici uživatelům, kteří chtějí platit jen za konkrétní cloudový projekt. Ideální pro projekty s pevně daným životním cyklem nebo pro společnosti, jež předem plánují a chtějí mít pod kontrolou své výdaje.

Stejně jako instance nebo kontejner, nákup cloud kreditů vytvoří fakturu. Jakmile dojde k účtování za projekt, všechny asociované faktury budou hrazeny primárně z kreditního konta cloudu (nejprve se tedy bude platit kredity Cloud).

Technické otázky


Jaký diskový výkon nabízíte k serverům Public Cloud?

OVH u instancí VPS garantuje až 500 IOPS, u instancí CPU a RAM pak až 1 000 IOPS. U klasických pevných disků je výkon až 250 IOPS, u High Speed disků pak až 3 000 IOPS.

Pokud chcete sami otestovat výkon svých disků, běžte na naše průvodce.

Jaké parametry má síť služby Public Cloud?

OVH garantuje šířku pásma 250 Mb/s pro instance CPU a RAM o max. 4 vCores, a 500 Mb/s pro všechny vyšší. Instance VPS používají šířku pásma do 100 Mb/s.

Jaký je nejlepší způsob ukládání dat na Public Cloud?

OVH nabízí použití Object Storage pro ukládání souborů všech typů. Soubory lze přenášet prostým http(s) dotazem přímo ze Zákaznického prostoru nebo pomocí API. Platíte za využitý prostor a odchozí traffic, cena je za GB a je nejnižší na trhu.

Jak mohu přizpůsobit své instance, když potřebuji více či méně prostředků?

Aktivovat a deaktivovat instance Public Cloud lze kdykoliv, stejně jako přidávat ke stávajícím serverům nové. Vše se odehrává v Zákaznickém prostoru (Manager v6), takže nemusíte nic objednávat nebo stornovat. Své instance budete moci upgradovat již brzy.

Lze servery Public Cloud upravit na míru?

Ke každému aktivovanému serveru Public Cloud získáváte plný root přístup. Veškeré instalace dalšího SW a konfigurace jsou tedy plně ve Vaší gesci a na Vaši zodpovědnost. Co se týče HW, máte na výběr z 10 různých konfigurací (modelů). Ze Zákaznického prostoru lze navíc přidat více úložného prostoru a geolokalizované IP adresy

Připravuje se, můžete si upravit infrastrukturu: zprovozněním IPLB (IP Load Balancing) nebo přenosem VM z jednoho datacentra do druhého.

Ze kterých datacenter mohu vybírat při aktivaci služby Public Cloud?

V datacentrech ve Francii (SBG a GRA) a v Kanadě (BHS) je dost místa i na Vaše servery Public Cloud.

Jak spravovat mé Public Cloud?

Zákaznický prostor umožňuje aktivovat a konfigurovat instance a také ovládat je pomocí klíče SSH, který si můžete vytvořit. Také máte přístup kOVH API a kAPI OpenStack Horizon pro správu a automatizaci akcí.

Více projektů na serverech Public Cloud lze řídit pomocí delegování práv dalším uživatelům (admin, tech atd.). Také získáte funkce dohledu, restart nebo rescue mode - přímo ze Zákaznického prostoru.

Je možné zálohovat mé servery Public Cloud?

Snapshot své instance můžete provést kdykoli. Není zde stanoveno žádné omezení týkající se jejich počtu.

Jaké SLA garantuje Public Cloud?

OVH Public Cloud garantuje 99,999% SLA na všechny dostupné zdroje. Tam, kde dojde ke ztrátě konektivity, která nebyla zapříčiněna plánovanou údržbou, získáváte nárok na kompenzaci ve výši 0,5 % měsíční platby za každou minutu nedostupnosti až do výše 100 % měsíční platby.

Mohu na servery Public Cloud nainstalovat licence Windows?

Ano, instanci Windows můžete spustit ze svého Zákaznický prostor OVH, nebo nainstalovat Windows image dle své volby z rozhraní Horizon. Žádné další poplatky za přístup k OS a licencím Windows.

Pro zjednodušení cen za instance Windows můžete zobrazit cenové rozdíly mezi instancemi Linux kliknutím na tlačítko "Vyberte si".

Limit IOPS je v rámci instance globální, nebo v závislosti na jednotlivých svazcích?

Každý svazek má vlastní omezení co do IOPS. Navíc zde existuje ještě globální limit (liší se dle velikosti) pro kumulované IOPS za celou instanci.

Lze konfigurovat security groups ze Zákaznického prostoru?

Ne, security groups se momentálně dají konfigurovat pouze z GUI OpenStack (Horizon) a z příkazové řádky.

Lze dynamicky navyšovat velikost svazku přímo za běžného provozu?

Ne, před navyšováním musí být svazek odpojen.

Existuje maximální počet přídavných svazků, které lze připojit k jedné instanci?

Ano, limit je max. 26 přídavných svazků.

Můžeme provést změnu velikosti instance za tepla? (za běhu CPU/RAM)

Ne, taková změna vyžaduje restart serveru.

Lze i instanci přidat lokální SSD?

Ne, přídavné svazky jsou zásadně vzdálené svazky Ceph, lokálně nelze přidat nic.

Lze připojit přídavný svazek k více serverům zároveň?

Ne, tato vlastnost se právě vyvíjí pod OpenStack, k dispozici bude v příštích verzích.

Jak získat pomoc při instalaci a konfiguraci služby Public Cloud?

Podporu OVH můžete kontaktovat vytvořením ticketu v Zákaznickém rozhraní. Klikněte na "Podpora" a poté "Nový ticket". Požadavek je možno eskalovat zatržením checkboxu ve spodní části formuláře. Podpora je k dispozici v pracovní dny od 9:00 do 17:30.